donderdag 16 februari 2017

Wie durft de uitdaging aan? Bijna kant en klaartjes #1

Afgelopen november heeft mijn hobbykamer een nieuwe locatie gekregen. Toen we alle spulletjes gingen verhuizen kwam ik de boekjes weer tegen waar mijn hobby zo'n dikke 10 jaar geleden mee begonnen is. Ik wist wel nog dat ik ze had, maar nu had ik ze weer in mijn handen, en het begon weer behoorlijk te kriebelen.




Op de eerste foto zien jullie wat de makers er van gemaakt hebben.


Hier zien jullie wat ik er van gemaakt heb.


En omdat we toch zo lekker bezig waren, heb ik nog een tweede kaartje gemaakt.


Aan de linkerkant zien jullie het origineel, rechts is mijn uitwerking.

Ik zie in blogland vaak creaties voorbij komen waarbij er gebruik is gemaakt van deze boekjes. En nu ben ik heel erg benieuwd wie er met mij de uitdaging aan durft te gaan. Wie durft het aan om deze boekjes weer eens uit de kast te trekken, en er zijn of haar eigen draai aan te geven.

Ik heb een linky toegevoegd  waar jullie je creatie kunnen linken. Dit kunnen jullie t/m 28 februari doen. Voor de ultieme durfal ga ik een prijsje verloten.

Uiteraard zou ik het heel leuk vinden als jullie deze blog gaan volgen, en zou ik graag ook een fotootje zien van het originele idee.
Heel veel succes.





18 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee Renate! Ik ga de uitdaging met ja aan hoor.....en volgen deed ik je hier al.
    Ik ben benieuwd wie er allemaal mee gaan doen....succes!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik nog te zeggen dat ik je kaartjes zo ontzettend leuk vind!

      Verwijderen
  2. Ik ken die boekjes niet, dus kan niet meedoen met je uitdaging.
    Je kaartjes zien er heel leuk uit!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Margreet.

      Het zijn van die boekjes zoals 'mijn hobbykaart'.
      Hier zit alles in wat je nodig hebt om een kaartje te maken. (knipvel, achtergrond, tekstjes, embellishments, en als het nodig is een stukje vellum of een borduurpatroontje). Met een duidelijke beschrijving en werkwijze.

      Hopelijk heb ik je een beetje duidelijk weten te maken wat voor soort boekjes het zijn.

      -xies- Renate.

      Verwijderen
  3. Grappig, ik heb er laatst aan gedacht dat je dit blog had en er niets meer mee deed. Ik heb ook van die boekjes en tijdschriften en vind het leuk om ens te proberen. En daarbij: volgende week een weekje vakantie...ik ga mijn best doen! Jouw kaartjes zijn gaaf!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke uitdaging. Jij weet er zeker je eigen draai aan te geven. Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha handige Gerie, ik had deze link helemaal niet gezien, hihi Maar je oproep zal je echt zonder mij moeten doen, want heb dit soort boekjes niet in huis, maar er zullen er vast zijn die met alle plezier mee doen Renate...heel leuk idee!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje...volgens mij heb ik nog van die boekjes liggen. Moet er wel naar op zoek, dus het kan even duren.
    Vind jouw kaarten in elk geval erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke 'opdracht' Renate! Heb ook nog wel van die boekjes liggen...
    zien of ik er tijd voor vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaartjes zijn heel leuk Renate...en je hebt er een leuke eigentijdse draai aan gegeven...Maar ik heb geen boekjes hoor ...ooit misschien eentje gehad...maar nu heb ik er geen meer...mijn inspiratie zit op jullie blogs en op pinterest....en dan geef ik er mijn eigen draai aan...dus meedoen zit er niet in...maar blijf het wel volgen wat iedereen er van brouwt...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf Renate! Zal eens op zolder in een paar dozen duiken. Volgens mij heb ik ze nog wel; ben niet zo opruimerig (vaak helaas, maar nu komt het wel goed uit hahaha). Ik wil proberen mee te doen.
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kreeg onlangs van iemand een boekje om kant en klaar kaartjes mee te maken. Maar dat kan ik niet. Dus gaf er mijn eigen draai aan.
    Ik ga dus meedoen als ik het niet vergeet!
    Volgen is net gebeurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dit fantastisch gedaan, je herkent ze niet meer terug. Ik heb ook wel van die boekjes liggen en pak ik wel eens als ik snel iets nodig heb. Zal ze eens bekijken of ik zelf iets kan bedenken ermee.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Renate,
    je hebt er een prachtige eigen draai aan gegeven, ik heb die boekjes helemaal niet, dus ik kan niet meedoen..maar succes!
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig leuk idee ! Ik vrees dat het me niet meer zal lukken om mee te doen deze keer maar je inspireert me wel hoor ! Ik heb erg veel van die spulletjes liggen en vind het ook enkel leuk als ik er mijn eigen draai aan kan geven ! Ik ben je nieuwe volger :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vandaag de laatste dag en het is me gelukt. Ineens twee ik kon niet kiezen welke. Dus ik koos diegene waar ik zelf tekst aan toevoegde. Of mag ik ze alle twee linken? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik probeer mijn tweede al een hele tijd te linken maar er is iets mis met het web. Jammer

    BeantwoordenVerwijderen